YouTube Launches in South Africa

Monday, May 17, 2010 | 1:15 PM

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Today YouTube celebrates its fifth anniversary. It’s amazing to think that what began as a simple idea at a dinner party just a few short years ago has grown into a global platform where anyone can create, share and discover the world through online video. Over time, the likes of The White House, Madonna, Amnesty International, Al Jazeera English and more have set up YouTube channels alongside those created by everyday people -- including South Africans like Freshlyground and Khayav -- whose videos offer a window into their lives, thoughts and talents.

So, in the spirit of the day, we’re excited to launch http://www.youtube.co.za, a South African version of YouTube and our first domain on the continent. The goal here is to give South Africans a way to easily discover local content and content producers. From now on when users in South Africa visit the site, they will see, for example, the most popular and most viewed videos in South Africa along with local content that closely matches their interests.

In conjunction with launching our South African domain, we are teaming up with South African broadcasters to ensure that YouTube users, wherever they may be, have access to some of the best locally produced content from leading local broadcasters. These include the South African Broadcasting Corporation and e.tv which have uploaded news content including content about all the soccer fever building up in South Africa!

In addition, South African journalism schools, such as Rhodes Journalism School and Wits Journalism School, are also using YouTube to showcase aspiring journalists’ talent and highlight news items that are frequently under-reported.



All in all, we are pleased to be deepening our roots in South Africa and look forward to working with South African users, partners and advertisers to make the YouTube community even bigger, even more diverse and even brighter than it is today.



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YouTube Lancé en Afrique du Sud

YouTube célèbre aujourd’hui son cinquième anniversaire. C’est incroyable d’imaginer que ce qui démarra comme une simple idée à un dîner il y a seulement quelques années soit devenu une plateforme mondiale où quiconque peut créer, partager et découvrir le monde au travers de vidéos en ligne. A travers le temps, la Maison Blanche, Madonna, Amnesty International, Al Jazeera en anglais, et d’autres encore, ont créé leurs chaînes YouTube tout comme celles créées par de nombreux utilisateurs quotidiens - y compris des Africains du Sud comme Freshlyground et Khayav - dont les vidéos offrent un aperçu de leurs vies, de leurs pensées et de leurs talents.

Ainsi, dans l’esprit du jour, nous sommes heureux d’annoncer le lancement de http://www.youtube.co.za, la version sud-africaine de YouTube et le premier domaine du continent. Le but est ici de donner aux Africains du Sud une manière facile de découvrir du contenu local et leurs créateurs. Désormais, quand les utilisateurs d’Afrique du Sud visiteront le site, ils verront par exemple les vidéos les plus populaires et les plus vues en Afrique du Sud, ainsi que du contenu local qui correspond à leurs centres d’intérêts.

En parallèle du lancement du domaine sud-africain, nous faisons équipe avec les diffuseurs sud-africains pour assurer aux utilisateurs de YouTube, où qu’ils soient situés dans le monde, l’accès à une partie du meilleur contenu produit par les plus grands diffuseurs locaux. Ceux-ci incluent la South African Broadcasting Corporation et ETV qui ont mis en ligne du contenu informatif, y compris des vidéos sur la fièvre du football qui s’empare de l’Afrique du Sud !

Par ailleurs, des écoles de journalisme sud-africaines, telles la Rhodes Journalism School et la Wits Journalism School, utilisent également YouTube pour exposer le talent d’apprentis journalistes et mettre en lumière des informations qui sont en général moins bien couvertes.

Au final, nous sommes ravis d’approfondir notre enracinement en Afrique du Sud et nous espérons ardemment travailler avec les utilisateurs, les partenaires et les annonceurs sud-africains pour agrandir la communauté YouTube, et la rendre encore plus diverse et plus vivace.